11/09/26


Kommentarer
Johanna

haha, jag har en fråga.

Jag har velat pierca septum väldigt länge men nu funderar jag på kinderna.. så jag undra lite om vilken piercing som är "lättast" att ta hand om och lite tips kanske? Tack på förhand c:

2011-09-26 // 22:18:16
Sophia

Lättast är ju definitivt septum. Kindpiercingar läker sällan helt och hållet. Mina t.ex får fortfarande varknölar och sånt som jag måste klämma bort och är rätt paiful. Ena stunden ser dom helt läkta ut, andra kan dom se helt blö ut. Det enda som är jobbigt med septum är att de två-tre första dagarna kittlas den sjukt mycket, och sen är det paaaain att få in skorpor i hålet som är omöjligt att undvika. Men septum läker ju, kindpiercings gör i princip inte det. Ed som pierca min septum, han har också kindpiercings och har haft dom i 8år, men dom knölar sig på honom fortfarande.



Du får tänka på saken. Rejäääält jävla jobbigt med att det bildas var och blir knölar till och från hela tiden i kinderna. Gråtit ett antal gånger för det har varit så jobbigt med dom och övervägt att ta ut dom. Och dom kan "vandra neråt" på kinden också, eftersom stavarna är under kindmusklerna som man rör konstant i princip.



Och en grej är ju att om du inte har smilgropar så tycker jag inte att du ska pierca kinderna, för folk som har kindpiercingar utan smilgropar ser bara fult ut to be honest. :/ speciellt ärren om man sedan vill ta ut sina. ärren smälter ju in så man typ inte tänker på dom när man har smilgropar.



Säg till när du har bestämt dig för vad det blir! :) eller visa! höhö.

2011-09-26 // 22:55:11
URL: http://visselsnippa.blogg.se/
Johanna

okej, tack så mycket! nu ska jag fundera massor.

JA jag ska säga till då och visa!

Piercar mig också hos Ed btw haha :)

2011-09-26 // 23:47:03
Sophia

Goodluck! :)

Åhå jaså då är detta alltså en lite Göteburger man talar med? Då har vi båda en bra och go' piercare alltså! ;* haha.

2011-09-27 // 09:33:02
URL: http://visselsnippa.blogg.se/
Johanna

Haha tack!

JAklart <3

2011-09-27 // 19:53:22



Name
Remember me?

E-mail

URL/Blog

Your comment

Trackback