12/11/26 Sista veckan av november var det ja...


Kommentarer
Sara Persson

Vill också börja fota analogt och har försökt med min Konica autoreflex TC men kan ej hitta rätt batteri. Har verkligen letat överallt känns det som.
Har du något förslag/tips?

Din blogg är väldigt fin, jag gillar verkligen dina bilden :)

Svar: Jag googlade lite och verkar som att det är ett sånthär batteri du behöver http://www.adorama.com/BYPX625W.html
Jag var själv tvungen att googla som fan för att hitta battrier till min minolta kamera. hittade mina från http://www.hellobatteries.com/ så du kanske kan kolla om det finns samma sort under den länken ifall du vill beställa batterier från en sidan som du vet att någon annan (dvs jag) köpt ifrån innan ^^

Tack förresten :)
Sophia Blackbird

2012-11-30 // 17:53:18
Sara Persson

Tack så jätte mycket :D
Har också googlat som fan. Beställde hem ett par batterier men dom verkar vara lite för små, tror du det går att fota med dom ändå?

Svar: Det ska ju finnas ett specifikt sätt att kolla om batterierna funkar i en analog kamera. T.ex på min minolta är det en lampa som lyser när man trycker på en knapp som visar att de funkar, och på min canon så är det som en mätare man ser ii "titthålet" (glömt bort vadfan det heter just nu haha) när man trycker på en viss knapp. Du får läsa om det i manualen för din kamera. Har du ingen manual så ska det gå att googla fram en på engelska åtminstone :)
Sophia Blackbird

2012-12-01 // 10:07:45



Name
Remember me?

E-mail

URL/Blog

Your comment

Trackback